Educatief materiaal Singapore-methode

Filter op
Shopping Options
Jaar
Prijs
Promo
MERK
Materiaal
Eco-verantwoord
OK
45 producten
Verfijn uw selectie
45 producten
Verfijn uw selectie

Wat is de Singapore-methode?

De Singapore-methode is een progressieve leerstrategie voor wiskunde, gebaseerd op experimenteren en ontdekken. Ze wordt geprezen door leraren, de Singapore-aanpak wordt stap voor stap gevolgd en stelt leerlingen in staat een solide begrip van wiskunde op te bouwen door van het concrete naar het abstracte te gaan via manipulatie. Dankzij de Singapore-methode begint het leren met praktijk: de leerlingen manipuleren eerst het materiaal voordat ze de theoretische concepten behandelen. De Singapore-methode staat tegenover de traditionele methode die vaak op scholen wordt gebruikt, waarbij elke wiskundeles in twee delen wordt georganiseerd: eerst de theorie, daarna de toepassing via schriftelijke oefeningen. De Singapore-pedagogie biedt dus nieuwe perspectieven voor het leren van wiskunde en kan het begrip van leerlingen vergemakkelijken, die concrete manipulatie en visualisatie nodig hebben, om wiskundige concepten te begrijpen en soms complexere begrippen, zoals breuken, te assimileren.

Hoe wordt een les georganiseerd volgens de Singapore-methode?

De Singapore-methode is gebaseerd op een progressieve aanpak in drie fasen: concrete manipulatie, visuele representatie, en vervolgens abstracte formalisatie. De eerste fase van een les volgens de Singapore-methode bestaat uit het introduceren van het wiskundige concept via een concrete situatie uit het dagelijks leven om het wiskundige concept te plaatsen in de realiteit. Bijvoorbeeld, een taart delen om breuken te introduceren of blokken samenstellen om het concept van optellen te begrijpen. Door deze blokken te manipuleren, kunnen leerlingen gemakkelijk tellen en de bewerking visueel zien. Na deze eerste stap van manipulatie, gaan de leerlingen over op de visuele representatie door middel van schriftelijke weergave. Blijvend in de context van het leren van optellen, tekenen de leerlingen, nadat ze blokken hebben gemanipuleerd, balken om visueel de som weer te geven. Ten slotte, om de les af te ronden, bestaat de laatste stap uit het theoretiseren van de behandelde wiskundige concepten. Nadat ze blokken hebben gemanipuleerd en balken hebben getekend, schrijven de leerlingen uiteindelijk de optelling in numerieke en normatieve vorm zoals wij die kennen.

Ontdek onze selectie onderwijsmateriaal voor de Singapore-methode

Op Wesco vindt u een selectie onderwijsmateriaal dat geschikt is om de Singapore-methode in uw klas toe te passen: basis-10 blokken, Cuisenaire rekenstaven, breuksets, tangram, 3D-figuren, sorteerschalen, enz. Dit Singapore-onderwijsmateriaal is zorgvuldig geselecteerd en voldoet aan de vereisten van het onderwijsprogramma. Dankzij onze Singapore-methode selectie kunnen kinderen geleidelijk de verschillende wiskundige concepten ontdekken en zich eigen maken, zoals getallen en het decimale systeem, rekenen, veelvouden, breuken en bewerkingen.

Search engine powered by ElasticSuite